Tank - Filth hounds of Hades

Som första inlägg här i bloggen tänkte jag köra en recension på en av tidernas bästa plattor Tank - Filth hounds of Hades. Tank är förmodligen en av världen mest underskattade grupper, men för mig har dom alltid varit en av favoriterna. Faktum är att Tank var enav de första grupperna som lirade en kombination av både punk och metal och blev accepterade av fans från båda genres. Tank nådde aldrig samma kommersiella framgång som samtida NWOBHM-band som Iron maiden och Saxon, men man för inte glömma detta briljanta band, som säkert många missat. Här kommer därför några ord om deras bästa platta, den lysande debuten Filth hounds of Hades.
Filth hounds of Hades börjar med den riktiga Tankklassikern Shellshock en riktigt rå och skitig låt här hörs verkligen Motörhead(också ett av mina absluta favoritband) influenserna. Sen lugnar det ner sig lite med Struck by lightning, för att sedan öka rejält i höjdarna Run like hell och Blood,guts and beer. Sen lugnar det sig lite igen i den underbara That's what dreams are made of, en av plattans bästa låtar. Sen kommer ett par stabila låtar på rad: Turn your head around,Heavy artillery och Who needs love songs. Sen kommer titellåten Filth hounds of Hades, mycket ös idenna råa låt. Sen kommer den då, plattans höjdpunkt nr 1 (he fell in love wit a)Stormtrooper. Detta måste vara en av tidernas bästa låtar, det är i allafall det bästa Tank nånsin fått ur sig. Denna pärla till låt är också den perfekte avsluttningen på denna kalasplatta. Måste också passa på att nämna omslaget, som måste vara bland det snyggaste nånsin:
image2
Efter denna platt släppte Tank de även höjdar plattor som Power of the hunter, This means war och honou & blood

Kommentarer
Postat av: Anders, Film- & Musikbloggen!

Tack för besöket och kommentaren på min blogg. Jodu, Tank det är riktiga hårdingar, sanna mina ord! "This means War" kommer förresten på min blogg inom en snar framtid! Och välkommen tillbaka till min blogg, ska kika in på din regelbundet.

2008-05-01 @ 18:59:25
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0