Favoritband

MIn farbror som skriver en liknande blogg fast om film, skrev för ett tag sen om sina favoritfilmer. Så jag tänkte göra en liknande lista fast med musikgrupper.
Tänkte börja med att säga att det finns hundratals grupper som jag älskar, men tänkte skriva om de jag gillat längst.

RAMONES: kommentar överflödig.

KISS: Har varit med ända sen jag var riktigt liten, och dom är alltid lika fantastiska.

ZZ TOP: läs ovan

MOTÖRHEAD: kan man annat än älska Lemmy & co.

MISFITS: Världens bästa horror-punk

ANTHRAX: Världens bästa Trash-band

BLACK FLAG: Mina absoluta favoriter bland Amerikansk Hardcore

BRODER DANIEL: Svenska Indie kungar.

STOOGES: så jävla primitivt och så jävla bra

HELLACOPTERS: bandet som tog tillbaka garagerocken

MÖTLEY CRUE: sleazekungar

IMPERIET: var e vargen

TANK: världens mest underskattade band

HANOI ROCKS: den perfekta blandningen mellan glam och punk

L7: Stenhårda tjejer

BLACK SABBATH: tillsammans med Ramones världens mest inflytelserika band, urmodern till all musik som är tung idag.

DIA PSALMA: svenska punkhjältar

THE DAMNED: Engelska punkhjältar

NIRVANA: pionjärer utan dess like

ALICE IN CHAINS: Lika bra som Nirvana

AC/DC: Vägra utveckling

SAHARA HOTNIGHTS: har alltid varit en favorit

THE DOORS: Psykedeliskt guld



Där har ni en de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0