Kiss - Rock and roll over

1. I want you
2. Take me
3. Calling dr love
4. Ladies room
5. Baby driver
6. Love 'Em leave 'Em
7  Mr speed
8. See you in your dreams
9. Hard luck woman
10. Makin' love













Av Kiss klassiska album var Rock and roll over ingen direkt favorit för mig. Men på sista tiden har jag fått en helt annan uppfattning av albumet, och nu är det t om mitt favorit album tillsammans med Kiss första.
Första spåret är ultraklassikern I want you. Som alltid varit en av favoriterna, andra Kissklassiker på skivan är Calling dr love och Love em leave em.
Här finns även andra bra låtar som Ladies room och Makin' love. Här finns också Hard luck woman som var ett försök att upprepa succen med Beth, jag tycker Hard luck woman är en betydligt bättre låt.
Spana även in det rymdflummiga omslaget som är riktigt coolt,  en av mina favoriter faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0