Kiss - Dynasty

1, I was made for lovin' you
2, 2000 man
3, Sure know something
4, Dirty livin'
5, Charisma
6, Magic touch
7, Hard times
8, X-ray eyes
9, Save your love












Dynasty är helt klart ett Kiss album som växt med åren. När jag var mindre gillade jag inte plattan speciellt, men den blir bara bättre och bättre för varje år. Men som sagt, det finns en del skitlåtar på plattan. En av Kiss sämsta låtar någonsin     I was made for lovin' you och mellanlåtar som Charisma och save your love.
De bästa prestationerna på Dynasty kommer helt klart från Ace Frehley. Den lysande covern på 2000 man och plattans solklart bästa spår Hard times.
Omslaget är inte heller i närheten av de snygga konstverken på Kiss första plattor.

Kommentarer
Postat av: Janne

Denna skiva var min första KISS LP som jag köpte:) Turnen var även bra från denna platta. Kommer ihåg när man hade gamla vhs band med kiss konserter:) ROCK!!

kolla gärna in min blogg på:

http://samlarsidan.bloggagratis.se/

2009-09-15 @ 15:32:39
URL: http://samlarsidan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0