Led zeppelin - I

1, Good times, bad times
2, Babe im gonna leave you
3, You shook me
4, Dazed and confused
5, Your time is gonna come
6, Black mountain side
7, Communication breakdown
8, I can't quit you baby
9, How many more times












Fortsätter väl på Old school spåret, med ytterligare en av grupperna som var med och formade hårdrocken.
Så vad finns det att säga om Led Zeppelin's första album som inte redan sagts. Inte mycket. Så jag får väl ställa mig till den skara som redan hyllat detta album, för det är verkligen ett fantastiskt album. Eller vad sägs som låtar som Communication breakdown och How many more times, ryssningar man bara tänker på det.
Ultraklassikern Dazed and confused får förmodligen varenda människa som nångång kommit i kontakt med tyngre rock att gå igång på högsta växel, jag är iallafall uppe och hoppar med luftgitarren.
Vilken fantastisk utveckling rocken gjorde dom här åren. Från fantastiska grupper som Cream och Yardbirds. Till lika fantastiska band som Black sabbath, Deep purple, och kungarna i Led zeppelin.

Kommentarer
Postat av: Sara

Wiee..



Jag undrade just när du skulle skriva nåt av mina husgudar.. hehe..



Som du sa.. Dazed and Confused.. Så otroligt fantastisk låt visse jag inte att nån kunde göra.. ujuj..

2008-11-21 @ 09:17:01
URL: http://koftan.bloggagratis.se
Postat av: bob

Absolut.

Zeppelin är och förblir hårdrockskungar.Kommer snart att skriva om övriga Zeppelin album hade jag tänkt.

Gillar man Zeppelin förövrigt kan man spana in Wolfmother, ett band som är grymt Zeppelin influerat.

2008-11-22 @ 15:15:16
URL: http://bobramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0