Topp 5 Motörhead album

Dags för ännu en topp 5 lista, denna gång med storfavoriterna Motörhead.

1. Iron Fist

Sjukt bra skiva, omslaget säger väl det mesta.

2. 1916

Fantastisk skiva från 1991. Stenhård öppning med "One to sing the blues" och "Im so bad(baby i dont care)". Här finns också klassikern "Going to Brazil" och hyllningslåten "R.A.M.O.N.E.S" tillägnad världens bästa rockband.

3. Ace Of Spades

Superplatta. Full med Motörheadklassiker som "Ace of spades", "Fast and loose", "Shoot you in the back", "The Hammer" och personliga favoriten "Love me like a reptile".

4. Overkill

Kalasskiva!

5. Bomber

En annan tidig höjdare från gruppen, titellåten kan vara tidernas röjigaste låt!

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag är en idiot. jag har haft alla utom "1916" på vinyl men sålt dom... kan du fatta!? Som sagt, jag är en idiot.

2009-04-04 @ 15:19:44
URL: http://www.brm.nu
Postat av: bob

Det låter inte bra.

Har du köpt om dem på cd istället kanske?. För utan Motörhead plattor klarar man sig inte länge. jag skulle iaf få abstinens.

2009-04-04 @ 18:19:42
URL: http://bobramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0