Kiss - Psycho circus

1, Psycho circus
2, Within
3, I pledge allegiance to the state of rock & roll
4, Into the void
5, We are one
6, You wanted the best
7, Raise your glasses
8, I finally found my way
9, Dreamin
10, Journey of 1,000 years











Nu har jag snart skrivit om alla Kiss album. "Psycho circus" är Kiss stora reunion platta från 1998. När den här skivan först kom tyckte jag att den var ruggigt bra, då detta var mitt i min Kiss-hysteri. Har väl fått lite mer distans till den här skivan nu, och den står sig ganska slätstruken mot gruppens klassiska album.
Men man ska inte förkasta "Psycho circus" helt, den är ändå en av de bättre återföreningsplattorna jag hört. Tycker "I pledge allegiance to the state of Rock & roll" är grymt bra. Även "Raise your glasses" har nåt extra. Resten är väl mest utfyllnad om jag ska vara ärlig.Omslaget är iallafall otroligt coolt.
Nu får vi bara hoppas att Kiss klämmer ur sig ett mästerverk under året (man kan alltid hoppas).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0