Led zeppelin - II

1, Whole lotta love
2, What is and what should never be
3, The lemon song
4, Thank you
5, Heartbreaker
6, Living loving mad
7, Ramble on
8, Moby dick
9, Bring it on home












Är detta Led zeppelin's bästa album?, jag vet inte för de fyra första plattorna från den här grupen är groteskt bra. Gillar framförallt  2 & 3. Den här plattan,Led zeppelin II var iallafall en av de viktigare plattorna för den kommande hårdrocken. För här har zeppelin's bluesdoftande rock blivit betydligt hårdare. Här finns såklart ultraklassikern "Whole lotta love". Superhäftiga "The lemon song", det klassiska trumsolot i "Moby dick" och stenhårda "Heartbreaker.
Detta är verkligen en stenhård klassiker, musiken skulle ju ändras betydligt på Led zeppelin III, som även den är en kalasplatta.

Kommentarer
Postat av: Anders

Kommer troligtvis att bli inspärrad för det här men jag har aldrig tyckt att Led Zep är nåt särskilt bra. Har verkligen försökt tycka om dom (det är ju trots allt ett jätteklassiskt rockband) men nej... Köpte dubbel-CD:n "Remasters" då den kom men den har jag aldrig tagit mig igenom. Efter två-tre låtar är det snarkfest. Sorry.

2009-01-22 @ 21:20:30
URL: http://www.brm.nu
Postat av: bob ramone

2009-01-23 @ 13:22:21
URL: http://bobramone.blogg.se/
Postat av: bob ramone

Ja dom kna vara lite svårlyssnade ibland. Tog ett tag innan jag började gilla dompå allvar. Men jag har alltid dyrkat både Sabbath och Purple.

Men de fyra första från Zeppelin är faktiskt makalöst bra.

2009-01-23 @ 13:24:19
URL: http://bobramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0