Queen - The miracle

1, Party
2, Khashoggi's ship
3, The miracle
4, I want it all
5, The invisible man
6, Breakthru
7, Rain must fall
8, Scandal
9, My baby does me
10, Was it worth it

Bonus cd only:
11, Hang on in there
12, Chinese torture
13, The invisible man(12" version)






Fy fan vad bra de två sista studioplattorna som Queen hann spela in medans Freddie Mercury fortfarande var i livet är. Denna från 1989 och "Innuendo" från 1991. Freddie Mercury gick ju tragiskt bort den 24 November 1991( samma dag som Eric Carr, trumslagare i Kiss förövrigt).
Den här skivan är en av mina absoluta Queen favoriter, här finns några av gruppens mest klassiksa låtar som "I want it all" och "The invisible man" och min favorit "Breakthru".
Sällan har det funnits en grupp med fyra så stabila musiker och individuellt skickliga låtskrivare.

Kommentarer
Postat av: Anders

Har inte hört många toner med Queen efter "Jazz"-skivan, kanske dags att ändra på det nu? Har du inte hört de första sju plattorna så är det dags att göra det.

2009-01-18 @ 14:30:02
URL: http://www.brm.nu
Postat av: bob ramone

Jodå, har lyssnat oändligt mycket på den här gruppen och Jazz är faktiskt min favoritplatta. Ville mest uppmärksamma Queens sista plattor som är grymt bra, efter de lite halvsvaga The Works och A kind of magic.

Jag rekommenderar verkligen de två sista plattorna The miracle och Innuendo.

2009-01-18 @ 17:23:22
URL: http://bobramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0