Social distortion - S/T

1, So far away
2, Let it be me
3, Story of my life
4, Sick boys
5, Ring of fire
6, Ball and chain
7, It coulda been me
8, She's a knockout
9, A place in my heart
10, Drug train











Social distortions självbetitlade album är faktiskt gruppens tredje totalt. En grupp man aldrig tröttnar på, hur bra kan ett band egentligen vara?. Social distortion är iallafall ett av mina absoluta favoritband och den här plattan är en av deras bästa. Här finns gruppens förmodligen kändaste låt "Story of my life" och nästan lika kända "Ball and chain". Här finns också den lysande covern på Johnny Cash "Ring of fire". Hela den här skivan är superbra, så behöver inte nämna fler låtar, då allt är lika briljant.
Det är verkligen på den här plattan gruppen hittar sitt säregna sound, från ren och skär punk på debuten, övergångsfasen på "Prison bound" och sen den här skivan med mixen mellan Rockabilly och punk. Som ända sedan dess har speglat gruppens sound. Så himla bra.

Kommentarer
Postat av: anders

Mäh! den här skivan har jag totalt missat! Och jag som älskar social distortion. SKÄMMES ska jag såklart göra och skivan ska genast inhandlas.

2009-03-12 @ 09:07:57
URL: http://brm.blogg.se/
Postat av: bob

Va!!

Detta är ju deras absolut bästa!!!!!

2009-03-26 @ 03:26:07
URL: http://bobramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0