Morbid angel - Domination

1, Dominate
2, Where the slime live
3, Eyes to see, ears to hear
3, Melting
5, Nothing but fear
6, Dawn of the angry
7, This means war
8, Caesar's palace
9, Dreaming
10, Inquisition (burn with me)
11, Hatework










Kalasbra skiva från storfavoriterna i Morbid angel. Deras fjärde i ordningen. De släpper ju faktiskt sina skivor i bokstavsordning. Detta är en av mina favoritskivor med gruppen, kanske för att det var en av de första jag hörde. Kan nog sträcka mig så långt att kalla detta deras näst bästa, efter den strålande debuten "Altars of madness". Musiken då? Ja det är samma fantastiska Grindcore/Dödsmetal som på de tre första. Skivan öppnar med "Dominate" och slutar med "Hatework". Däremellan nånstans finns topplåtar som: "Nothing but fear", "Dawn of the angry" och "This means war".
Kanske dags för en ny skiva från gruppen snart?. Tills dess får vi nöja oss att lyssna på "Domination" och andra skivor från en av tidernas bästa grupper.

Kommentarer
Postat av: Anders

nämen nu jävlar small det till ordentligt på bloggen din! MORBID ANGEL! Världens bästa band. Skit i allt posistivt jag sagt om andra band, dom morbida änglarna är det fetaste, grymmaste, råaste, snabbaste och mäktigaste bandet av dom alla.

2009-06-08 @ 19:18:32
URL: http://.brm.nu
Postat av: bob

Jepp

Ett av de bästa dödsbanden utan tvekan.

2009-06-08 @ 20:57:03
URL: http://bobramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0