Kiss - Unmasked

1, Is that you?
2, Shandi
3, Talk to me
4, Naked city
5, What makes the world go round
6, Tomorrow
7, Two sides of the coin
8, She's so european
9, Easy as it seems
10, Torpedo girl
11, You're all that i want










Kom precis på en Kiss platta jag glömt skriva om, och det är minsann det lilla guldkornet "Unmasked". För denna platta är riktigt bra. Här finns en av mina Kiss favoriter, nämligen "Talk to me". Ace Frehley är helt klart min favorit i Kiss och älskar alla låtar där nämnde rymdman sjunger. Tycker han har den helt klart coolaste rösten.
Här finns också låten "Shandi" som blev en jättehit i Australien. När jag tänker efter finns det ingen låt jag tycker är riktigt dålig, kanske inledande "Is that you?". Annars är det mesta riktigt bra som "Naked city", "Torpedo girl" och "Tomorrow". Så man ska inte helt förkasta denna ofta bespottade platta. Självklart är den inte i närheten av de 6 första mästerverken. Men ett och annat guldkorn kan man nog hitta här om man vill.

Kommentarer
Postat av: Anders

ett och annat guldkorn? Det här är en fantastisk skiva! Och du vet väl att det är Anton Fig som trummar på skivan?

2009-03-27 @ 07:12:43
URL: http://www.brm.nu
Postat av: bob

Kul att fler insett storheten med denna. Med ett och annat guldkorn syftade jag mest på domsom på förhand dömt ut den här skivan, jag själv tyckerden är kalsbra.

Var inte Fig igång med trummandet redan på Dynasty?

2009-03-27 @ 09:34:10
URL: http://bobramone.blogg.se/
Postat av: Anders

Jo, på alla låtar utom "Dirty livin" trummar n´Anton. Criss fick alltså spela på en enda låt, måste ha svidigt.

2009-03-27 @ 10:35:32
URL: http://www.brm.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0