Vixen - Rev it up

1, Rev it up
2, How much love
3, Love is a killer
4, Not a minute to soon
5, Streets in paradise
6, Hard 16
7, Bad reputation
8, Fallen hero
9, Only a heartbeat away
10, It wouldnt be love
11, Wrecking ball










Dags för ett inlägg om hårdrocksdrottningarna i Vixen,ett av få helt kvinnliga hårdrocksband som nått rejält med framgång iallafall på 80-talet. "Rev it up" är precis lika bra som den själbetitlade debuten,om inte bättre. Det tyckte jag iallafall sist jag lyssnade på den här plattan, men det var ett par år sen och sen dess har man ju glömt bort hälften av låtarna. Här finns min absoluta Vixen favorit "How much love",klassikern "Not a minute to soon" och "Fallen hero".
Men som sagt av det jag kommer ihåg så är hela plattan överlag riktigt bra,precis som debuten. Stabil.
Vixen släppte ju senare en platta 1998, "Tangerine" omjag inte minns fel. Som inte var nån höjdare direkt.
Vixen är nog faktiskt 3:a på min lista över bästa kvinnliga rockgrupper. Äh va fan kör en topplista.

Topp 5 kvinnliga rockgrupper

1. Runaways
Världens första tjejgrupp som lirade ren ock skär rock, banbrytande helt enkelt. Glammig punkig hårdrock. Den perfekta blandningen av Kiss och Ramones. Solklar etta

2. L7
Klassisk grunge-punk. "Pretend we're dead" nästan världens bästa låt

3. Vixen
rock'n roll

4. Sahara hotnights
Helt fantastiskt, vilken nytändning.

5.  The Bangles
Lite väl poppigt kanske, men visst är dom bra.

Kommentarer
Postat av: Jockeman

Bra inlägg! Runaways bra band! Vixen = smörigt bra hårdrock! The Bangles bra pop!

2009-03-14 @ 22:41:00
URL: http://jockeman1.blogg.se/
Postat av: bob

härligt med fler som uppskattar Runaways,

ja vixen kan vara oerhört smöriga. men dom är grymt bra och man uppskattar dom ännu mer då det är kvinnor ien mansdominerad värld=hårdrock.

2009-03-18 @ 01:45:44
URL: http://bobramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0